Działka rolnicza na kształt trapezu prostokątnego którego wysokość jest równa 80m. dłuższa podstawa ma 95m. a krótsza podstawa jest 10m. krótsza od dłuższej podstawy. Jeden ar tej działki kosztuje 5 tys.zł. Ile zapłaci złotych za te działke?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T18:12:14+01:00
P trapezu =1/2(a+b)*h

a=95
b=a-10=85
h=80

p=1/2*(85+95)*80
p=180*40
p=7200m2=72ary
1ar=5tyś zł
72ar=360tyś zł

odp.zapłaci za te działke 360 000 zł
2009-11-26T18:13:37+01:00
H=80 m
a=95 m
b=a-10=95-10=85

P=1/2(a+b)*h
P=1/2(95+85)*40=7200 m²
1a=100m²
7200 m²:100m² =72a
72*5 tys=360 tys.
2009-11-26T18:18:34+01:00
1a = 100m²

Pole trapezu = [(a+b) x h] :2

[(85m x 95m) x 80m] : 2
[180m x 80m] : 2
14400m² : 2 = 7200m²

7200m² : 100m² = 72a

72 x 5000 = 360000

odp: Za działkę trzeba zapłacić 360 000 zł