Leszek miał przeczytaz lekturę w ciagu 4 dni w pierwszym dniu przeczytał 3/10
całej książki , a w drugim 4/15, w trzecim 2/5, a w czwartym ostatnie 13 stron lektury. Ile stron ma ta książka?


bardzo bym prosiła abyście podali również działania ;p

3

Odpowiedzi

2009-11-26T18:17:44+01:00
X-3/10x-4/15x-2/5x=13
x-29/30x=13
1/30x=13 //*30
x=390
2009-11-26T18:21:00+01:00


x- ilość stron całej książki

3/10x+4/15x+2/5x+13=x
9/30 x+8/30 x+12/30 x-x=-13
29/30 x - x=-13
-1/30 x=-13 /*(-1)
1/30 x=13
x=13*30/1
x=390

książka ma 390 stron
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T18:21:15+01:00
3/10 = 9/30 -pierwszy dzien
4/15 = 8/30 - dugi dzien
2/5 = 12/30 - trzeci dzien
13 str - czwarty dzien
9/30 + 8/30 + 12/30 = 29/30
30/30 - 29/30 = 1/30
13 str = 1/30
x = 29/30
(13x29/30 ) ÷ 1/30 = x
377/30÷1/30= x
377/30x30/1 = x
x =377
377 = 13 = 390
odp ksiazka miala 390 str