HEJ ! ROZWIĄŻCIE TO ZADANKO.

Turyści wypożyczyli 5 kajaków na 4h i 7 żaglówek na 3h. Cena kajaka to 0,4 ceny żaglówki. Razem zapłacono 348 zł. Ile kosztuje wypożyczenie na godzinę kajaka i żaglówki.

Proszę o podanie dokładnych obliczeń i wyniku. Najlepsze rozwiązanie nagrodzę. xD ;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T18:58:34+01:00
X-cena wypożyczenia 1 żaglówki
348zł-tyle zapłacono za wszystko

7x * 3 + 0,4 * 5x * 4 =348
21x + 2x * 4 = 348
21x + 8x =348
29x = 348 /:29
x = 12[zł] -tyle zapłacono za wyp. żagl. na 1 godz.
0,4 * 12 = 4,8[zł] -tyle zapłacono za wyp. kajaka na 1 godz.
Spr.
7 * 12zł * 3 + 5 * 4,8zł * 4 = 252zł + 96zł = 348zł

Wypożyczenie kajaka na 1 godz. kosztuje 4,8zł ,a żaglówki 12zł.
2009-11-26T19:07:08+01:00