Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T18:32:01+01:00
Ca(OH)2 - wzór sumaryczny
mCa(OH)2 = 40u + 2*16u = 2*1u = 74u

Zawartość procentowa wapnia
74u - 100%
40u - x
74x - 4000u /:74
x = 54% (w przybliżeniu)

Zawartość procentowa tlenu
74u - 100%
32u - x
74x - 3200 /:74
x = 43% (w przybliżeniu)

Zawartość procentowa wodoru
74u - 100%
2u - x
74x - 200u / : 74
x = 3% (w przybliżeniu)
  • Użytkownik Zadane
2009-11-26T18:34:42+01:00
Ca(OH)2=40g + 32g + 2g=74g
mr=40-do zawartosci procentowej wapnia
cp=40/74 x 100%
cp=4000/74%
cp=54 % wapnia

mr=32 do zawartosci procentowej tlenu
cp=32/74 * 100%
cp=3200/74%
cp=43% tlenu

mr-2
cp=2/74* 100%
cp=200/74 %
cp~3% wodoru