Odpowiedzi

2009-11-26T18:35:13+01:00
moneta 5-zlotowa
26,5 na 2 m
2m = 200 cm
200cm ÷ 26,5 ≈ 7,5cm
to jest obwod a teraz srednica
Obw= 2πr
7,5cm=2 × 3,14 × r
7,5cm≈ 6,28 × r / :6,28
1,2≈r
srednica = 2r
srednica = 2 × 1,2cm
srednica ≈ 2,4 cm

moneta 1-zlotowa
28 na 200 cm
200cm ÷ 28 ≈ 7,1 cm
to jest obwod a teraz srednica
Obw = 2πr
7,1 cm = 2 × 3,14r
7,1 cm = 6,28r / : 6,28
r≈1,1
srednica = 2r
srednica = 2×1,1
srednica≈ 2,2
2009-11-26T18:36:56+01:00
2m=200cm,,,,200:26,5≈7,55cm to obwód monety 5 zł,,,,,2πr=7,55→2×3,14r=7,55→r=7,55:6,28,,,r≈1,2cm,więc srednica = 2r=2×1,2≈2,4cm,,,,,,,200:28≈7,14cm i to jest obwód monety 1 złotowej,więc:2πr=7,14→6,28r=7,14→r=7,14:6,28→r≈1,14,,,więc srednica=2r=2×1,14≈2,28,,,odp.średnica 5-złotówki ma około 2,4cm, a 1-złotówki około 2,28cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:57:05+01:00
Moneta pięciozlotowa
26,5 na 2 m
2m = 200 cm
2r-średnica
Ob= 2πr

szukam obwodu pięciozłotówki
200cm ÷ 26,5 ≈ 7,55cm
Ob≈7,55cm
Ob= 2πr
7,55≈2 * 3,14 * r
7,55≈ 2r*3,14
2r≈ 2,4 cm
śrecdnica to 2,4cm

moneta jednozłotowa
28 na 200 cm
szukam obwodu
200cm ÷ 28 ≈ 7,14 cm
Ob≈7,14cm
Ob= 2πr
7,14 ≈2 * 3,14r
7,14 ≈ 2r*3,14
2r≈2,27cm
czyli średnica to 2,27cm