Odpowiedzi

2009-11-26T18:38:50+01:00
1 bok-4cm
2 bok- 1cm
pole = 4x1=4cm2
ODp pole prostokąta ABCD wynosi 4 cm kwadratowe
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T18:52:24+01:00
Oblicz obwód prostokata o bokach 2 i 5cm:o=2a+2b=2×2+2×5=14cm,,,skala podobieństwa obwodów =10:14=5:7,,,czyli skala pol =k²→=25:49,,ale pole mozesz tez obliczyc tak: a i b to boki prostokata ABCD→5:a=7:5→7a=5²→7a=25→a=²⁵/₇,,,,,,2:b=7:5→7b=10→b=¹⁰/₇,,,,pole ABCD=¹⁰/₇ײ⁵/₇=²⁵⁰/₄₉=5⁵/₄₉cm²,,,pole DRUGIEGO PROSTOKATA=2×5=10,,, czyli skoro skala pól=25:49,to sprawdzimy to:¹⁰/₇ײ⁵/₇=²⁵⁰/₄₉= pole ABCD,,,POLE:10=25:49→49P=250→P=250:49,,,czyli rozwiazanie jest poprawne