Pan Kowalski obliczył,że w ciągu pięciu wypraw do lasu uzbiera 15 kg grzybów.Wszystkie grzyby zostały ususzone.Wiedząc,że podczas ususzenia grzyby tracą przeciętnie 94% swojej wagi,oblicz,ile będą ważyły zebrane grzyby po ususzeniu.Wynik podaj w dekagramach.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T18:36:32+01:00
15kg=15000g
100%-94%=6% ponieważ tyle procent zostaje
15000g*6%=900g
900g=90dag
Odp.: Po ususzeniu grzyby będą ważyły 90dag.
2009-11-26T18:36:41+01:00
15kg=1500dag
94%*1500=1410
150-1410=90dag
2009-11-26T18:37:46+01:00
94%*15=14,1 15-14,1=0,9 0,9kg=90dag