Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T18:39:43+01:00
Helleńska tzn. grecka np. kultura
Hellenistyczna tzn. grecka połączona z jakąś inną, państwa które podbijał Aleksander Macedoński miały kulturę Hellenistyczną, ponieważ on narzucał ludziom kulturę grecką, a oni łączyli ją ze swoją.
marcinekVI
6 3 6
  • Użytkownik Zadane
2009-11-26T18:40:15+01:00
Hellada (gr. Hellas) – ogólna nazwa starożytnej Grecji. Pierwotnie tą nazwą określano ziemie na południu Tesalii, zamieszkane przez plemię Hellenów. Mianem Hellenów zaczęto określać w czasach pohomeryckich wszystkch Greków, a Helladą zamieszkane przez nie ziemie.

Hellenizm - nazwa na określenie dziejów greckich w przedziale czasowym 330-30 p.n.e. (od rozpadu państwa perskiego, podbitego przez Aleksandra Wielkiego, do zlikwidowania państw hellenistycznych: Ptolemeuszów, Seleucydów, Antygonidów, Attalidów, Bitynii, Pontu i Galacji, wprowadzona do nauki przez Johanna Gustawa Droysena w 1836 roku.
4 2 4
  • Użytkownik Zadane
2009-11-26T18:41:11+01:00
Helleński - grecki
Hellenistyczny - elementy kultury greckiej + elementy kultury macedońskiej + elementy kultury małoazjatyckiej i elementy kultury wschodu (persja) Kultura rozwijała się po śmierci Aleksandra Macedońskiego (Wielkiego).
3 4 3