Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T18:54:08+01:00
To zależy z jakiej teorii będziemy patrzeć, Bredsteta czy Areniusa.
Z Areniusa :

N2O5 ---> kwasowy
Dowód:
N2O5 + H2O ---> 2HNO3
N2O5 + 2KOH ----> 2KNO3 + H2O
N2O5 + CO2 --> nie zachodzi.

H20 ---> charakter chemiczny obojetny

Tego trzeciego zapisu nie rozumiem :) 5HO10
2009-11-26T18:55:22+01:00
N2O5 to bezwodnik kwasu azotowego (V), który tworzy w wyniku reakcji z wodą... a kwas barwi lakmus na czerwono
H5O10=HO2 wzór jest nieprawidłowy bo nie ma wodoru o wartościowości IV
H2O nie barwi papierka wskaźnikowego... odczyn obojętny