Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:08:55+01:00
1) Co oznacza słowo adwent?
odp słowo adwent oznacza przyjęcie
2)Czym jest Adwent?
odp: Adwent to czas oczekiwania Izraelitów na przyjście zaplanowanego przez proroków zbawiciela. Jest to czas oczekiwania na przyjście Pan Jezusa
3) Skąd pochodzi wieniec adwentowy ?
odp: Weniec adwentowy pochodzi z Niemiec
4) Na czym polega zwyczaj sianka uczynków??
odp:(dzieci otrzymuja złóbe od rodziców na poczatku adwentu i za kazdy dobry uczynek dokladaj jedna słomke dla pana jezusa
5) Wymień 5 symboli adwentowych
odp fioletowe szaty roratka roraty schodki adwentowe wieneic adwetowy
6) Jaki jest kolor szat liturgicznych w adwencie
odp;Fioletowy
7) Czego są symbolem fioletowe szaty ??
odp czekaniem na przyyjscie Chrystusa ora pokuty
8)Ile dni trwa adwent??
odp 4 niedziele
9)Czego symbolem jest Roratka??
odp : symbol Maryji
10)Ile świec jest w wieńcu adwentowym ?
odp: 4 świece
12 3 12
2009-11-26T19:20:44+01:00
1) Co oznacza słowo 'Adwent'? - łac. adventus - przyjście
2) Ile trwa okres Adwentu? - 4 niedziele
3) Kiedy się rozpoczyna, a kiedy kończy? - między 29 listopada a 3 grudnia, kończy się pierwszymi nieszporami Bożego Narodzenia
4) Czym jest Adwent dla chrześcijan? - np. okresem oczekiwania i pokuty
5) Co to są Roraty? - msza święta dotycz. Maryi Panny
6) Ile świec jest na wieńcu adwentowym? - 4
7) Co te świece symbolizują? - 4 niedziele
8) Dlaczego w okresie adwentowym podejmujemy różne wyrzeczenia i postanowienia? - aby dobrze się przygotować itd.
9) Co to jest Roratka? - świeczka adwentowa
10) Jakiego koloru są szaty liturgiczne podczas Adwentu? - fioletowy
11) Co rozpoczyna pierwsza niedziela Adwentu? - nowy rok liturgiczny
9 4 9
2009-11-26T20:18:48+01:00
1.Co oznacza słowo Adwent ? (odp. słowo Adwent oznacza przyjście)
2. Co oznaczało to słowo dla Starożytnych Rzymian ? (odp. Oznaczało oficjalny przyjazd cezara).
3.Od kiedy znana jest w Polsce adwentowa Msza św. ku czci Matki Bożej, zwana roratami ? (odp. Od 12 wieku).
4.Podczas tej Mszy zapala się dodatkową świecę, przybraną w białą wstążkę co ona symbolizuje ? (odp.symbolizuje Matkę Bożą, która poprzedziła przyjście na świat prawdziwej Światłości - Chrystusa).
5.Ile świec umieszcza się na zielonym wieńcu ? (odp. 4)
6.Ile czasu trwa adwent ? (odp. Trwa on od 23 do 28 dni, z których cztery zawsze są niedzielami).
7.Ile jest podokresów adwentu ? (odp.2)
8.Bóg już po grzechu pierworodnym obiecał że przyjdzie...(odp. potomek ,Niewiasty, który zgładzi szatana).
9.Adwent to czas radosnego oczekiwania na...? (odp. przyjście Jezusa)
10.O czym przypomina nam adwent ? (odp.Adwent przypomina nam, że całe nasze życie jest czekaniem).
8 3 8