Zadanie 1.
Ciało o masie 2kg porusza się prędkością 5m/s. Jaką prędkość uzyska to ciało , jeżeli w czasie 3 minut . Będzie na niego działać siła o wartości 0,3N o zwrocie zgodnym ze zwrotem wektora prędkości .

Proszę o dokładne napisanie wzorów jakie zostały użyte do tego zadania . Z góry dzięki ;*

2

Odpowiedzi

2009-11-26T18:55:34+01:00
V = v0 + at
f = m*a => a = f/m

v = v0 + ft / m
v = 5 + 0,3*180/2 = 32 m/s (uklad SI)
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:26:15+01:00
Dane:
m=2kg
V=5m/s
t=3min=180s
F=0.3N

Wzory:
F=m x a a=delta v /t a=(v2-v1)/t
F=[m(v2-V1)]/t
F x t=m(v2-v1)
V2=(Fxt+mxv1)/m
jednostka: [v]=[m/s]
obliczenia:
V2=(0.3x180+2x5)/2
V2=(54+10)/2
V2=64/2
V2=32[m/s]
1 5 1