Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-26T18:55:50+01:00
Krzem (Si) soczewki, szkło laboratoryjne, części w elektronice
Miedź(Cu) przewody elektr., instalacje wodne+c.o., stop (mosiądz, brąz), środki ochrony roślin
Sód (Na ) mydło toaletowe, szkło sodowe (butelki), składnik 1922 chłodzi wa w reaktorach jądrowych
2009-11-26T18:57:29+01:00
1.miedź-przewód elektryczności, składnik stopów
2.żelazo-jest stosowane przy rozwoju motoryzacji
3.sód-jest stosowany do produkcji lamp sodowych które są wykorzystywane do oświetlenia ulicy
2009-11-26T19:05:13+01:00
Miedz - produkcja przewodów elektrycznych i ogólnie w elektronice,miedz jest dodawana do wielu stopów zarówno do stali jak i do stopów aluminium



brąz - przemysł motoryzacyjny , chemiczny , spożywczy



cynk - malarstwo (tlenek - biel cynkowa ) , impregnacja drewna , luminofor w ekranach telewizyjnych .