Odpowiedzi

2009-11-26T18:57:07+01:00
72 km/h = 20 m/s
Ep=Ek
mgh = mv''/2
v'' - to jest v do kwadratu, nie wiedzialam jak to oznaczyc
masy się skrócą,
zostanie
gh =v''/2
mnożysz obustronnie przez 2
wychodzi:
v''=2gh /: 2g
v''/2g = h
h = v''/2g
2009-11-26T18:59:01+01:00
Dane:
72km/h=20 m/s
Szukane:
h=?
Rozwiązanie:
Ep=Ek
m*g*h=m*v²/2 (masy sie skroca)
g*h=v²/2
10*h=20²/2
10h=200/10
h=20 [m]


Odp. Cialo musialoby spasc z 20 m.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:00:22+01:00
V - prędkość = 72 km/h = 20 m/s
g - przyspieszenie grawitacyjne = 9,81 m/s²
h - wysokość = ?
v = √2hg
v² = 2hg
h = v²/2g = 20²/19,62 = 400/19,62 = 20,4 m