Odpowiedzi

2009-11-26T19:06:26+01:00
Morze Bałtyckie jest Szelfem, ponieważ Szelf sięga do głębokości około 200 m poniżej poziomu morza, gdzie gwałtownym załomem przechodzi w stok kontynentalny. Szerokość szelfu jest zmienna, od 15-20 km do nawet 1400 km.
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:07:53+01:00
Baltyk jest morzem szelfowym poniewaz jest stosunkowo plytkie, na dnie znajduje sie mul, pokrywa obszary szelfu. Dzieki temu ze morze szelfowe jest plytkie, dopciera do srodka duzo swiatla i moze rozwiajc sie roslinnosc itp.

Mam nadzieje ze pomoglam ;)
7 4 7