Odpowiedzi

2009-11-26T19:06:54+01:00
X- samochody
y- motocykle

84 - koła

4x + 2y = 84

Ale pewnie źle...
2009-11-26T19:10:01+01:00
20 samochodów to 80 kół
2 motocykle to 4 koła
razem 84 koła
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:26:42+01:00
X - ilosc motocykli
y - ilosc samochodow

2x+4y=84
y>x

x+2y=42
y>x

x=42-2y
y>x

y>42-2y
3y>42
y>16
czyli samochodow bylo na pewno wiecej niz 16, to policzmy sobie teraz wstawiajac pod y kolejne liczby wieksze od 16

x+2*17=42
x+34=42
x=8

albo
x+2*18=42
x+36=42
x=6

albo
x+38=42
x=4

albo
x+40=42
x=2

Odp. Na parkingu moglo byc: 17 sam i 8 mot albo 18 sam i 6 mot albo 19 sam i 4 mot albo 20 sam i 2 mot



motocykli bylo 28/2 = 14
samochodow 28/4 = 7