Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:11:06+01:00
Rozwiązanie: Ca(OH)₂
Równanie Reakcji: CaO + H₂O -> Ca(OH)₂
Odpowiedź: wodorotlenek o masie cząsteczkowej 74 u, ponieważ: 2 * 16u [ tlen ] + 2 * 2u [ wodór ] = 34u
74u - 34u = 40u [ masa wapnia
2009-11-26T19:13:36+01:00
X(OH)₂=74
X+2*16+1*2=74
X+32+2=74
X+34=74
X=74-34
X=40

Odp. Masa cząsteczkowa tego pierwiastka wynosi 40 więc jest on wapniem
4 1 4