Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:13:17+01:00
UKŁAD ODDECHOWY:
Stałocieplność oraz sposób poruszania się ptaków sprawiają, żre mają one bardzo duże zapotrzebowanie tlenowe. Jest ono w całości zaspokajane przez niezbyt duże płuca, ale o bardzo rozbudowanej powierzchni. Sprawność układu oddechowego ptaków zwiększają specjalne worki powietrzne. Ich budowa oraz sposób połączenia z płucami powodują, że świeże (zasobne w tlen) powietrze przepływa przez płuca zarówno czasie wdechu, jak i wydechu (tzw. podwójna wentylacja płuc). Dodatkowo podczas lotu częstotliwość oddechów jest zależna od częstotliwości wymachów skrzydeł- im szybciej ptak porusza skrzydłami, tym szybciej wykonuje wdechy i wydechy.
4 3 4
2009-11-26T19:22:21+01:00
Ja też znalazłam to :

UKŁAD ODDECHOWY:
Stałocieplność oraz sposób poruszania się ptaków sprawiają, żre mają one bardzo duże zapotrzebowanie tlenowe. Jest ono w całości zaspokajane przez niezbyt duże płuca, ale o bardzo rozbudowanej powierzchni. Sprawność układu oddechowego ptaków zwiększają specjalne worki powietrzne. Ich budowa oraz sposób połączenia z płucami powodują, że świeże (zasobne w tlen) powietrze przepływa przez płuca zarówno czasie wdechu, jak i wydechu (tzw. podwójna wentylacja płuc). Dodatkowo podczas lotu częstotliwość oddechów jest zależna od częstotliwości wymachów skrzydeł- im szybciej ptak porusza skrzydłami, tym szybciej wykonuje wdechy i wydechy.
19 4 19