Pani Katarzyna obniżyła w swoim butiku cenę brązowego sweterka o 8%. Taki sam ciuszek sprzedawała w sąsiednim butiku pani Joanna, która również obniżyła jego cenę, ale o 10 %. Oto podsłuchana rozmowa obu pań:
K: Widzę, że przeceniłaś ten brązowy sweterek.
J: Tak. O 30,5 zł
K: Ja obniżyłam o 24 zł.

U której z pań ten sweterek był tańszy:
a) przed obniżką ceny b) po obniżce ceny?

2

Odpowiedzi

2009-11-26T19:15:59+01:00
Po obnizce :
Pani Katarzyna :
100%--x
8%--24
x=100*24/8
x=300

Pani Joanna :
100%--x
10%--30,5
x=100*30,5/10
x=305

przed obnizka:
Pani Katarzyna
300+24 = 324

Pani Joanna:
305+30,5=335,5

odp .
a) przed obnizka ten sweterek byl tanszy u Pani Katarzyny .
b) po obnizce ceny ten sweterek byl tanszy u Pani Katarzyny .
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:16:09+01:00
K.

8%---- 30,5
100%----x

30,5*100=3050 :8= 381,25 cena sweterka przed obniżka

J.
10%----24
100%---x

24*100=2400:10 =240 cena sweterka przed obnizka

odp.a)Przed obniżka tańszy był sweterek pani Joanny.
K.
381,25-30,50=350,75 po obnizce
J.
240-24=216 po obnizce
odp.b Po obnizce tanszy byl sweterek Pani joanny
1 1 1