1.Bok rombu ma długość 10 cm,a jedna z jego przekątnych 16cm. Oblicz pole tego rombu .

2.Krótsza przekątna dzieli równoległobok o kącie ostrym alfa=45stopni na dwa trójkąty prostokątne. Oblicz pole i obwód równoległoboku wiedząc, że dłuższy bok ma długość 4 pod pierwiastek 2 cm.

ProSzę o pomOc ;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:24:24+01:00
1.
Liczymy połowę f
f²=10²-8²
f²=100-64
f=√36
f=6
Liczymy cała f
2*6=12
P=ef/2 = 12*16/2=96 [cm²]]
Ciężko te zadani zrobić bez rysunku

2.
?Jeżeli dłuzszy bok ma 4√2 to krótszy ma 4 ( z zależności trójkąta)

P=ah=4√2*4=16√2
Ob=2*4+2*4√2 = 8+8√2
1 1 1
2009-11-26T20:51:06+01:00
A)10^2-8^2=x^2
100-64=x^2
x^2=36 -to trzeba pierwiastkować
x=6
Wzory na pole:
gdy podane ą przekątne: P=(d*f)/2
gdy podane są boki: P=ah
h=? -wysokość jakby ktoś przypadkiem się pytał
d=16 cm
f=2x=2*6=12 cm
a=10 cm
ah=(d*f)/2
10h=(16*12)/2
10h=96 -dzielimy na 10
h=9,6


a tego drugiego Ci nie zrobię bo ta ostatnia dana jest dla mnie w niejasny sposób zapisana
2 3 2