Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:16:48+01:00
Azotowy III HNO2
Masa = 1u + 14u + 32u = 47u
azot: 14/47 *100% = 29,8%

azotowy V HNO3
Masa = 1u + 14u + 48u = 63u
azot: 14/63 *100% = 22,2%

W azotowym III

Pozdrawiam :)
2 3 2
2009-11-26T19:20:14+01:00
HNO3 = 1u+ 14u+48u= 63u

100% - 63u
x= 14u
x= 22.(2) czyli ok 22,2%

HNO2= 15u+ 32u= 47u

100%= 62u
x= 14u
x=22.580... czyli ok 22,6%

odp Większa zawartość procentowa azotu jest w kwasie
azotowym (III) [HNO2]
1 1 1