Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:18:22+01:00
IGRZYSKA STAROŻYTNE
odbywały się na Olimpiii
Na okres igrzysk przybywało do Olimpii wielu gości, widzów i pielgrzymów. Zawodnicy przybywali z miesięcznym wyprzedzeniem, by trenować pod okiem sędziów. W pierwszym dniu igrzysk składano ofiary i przysięgi.
Obiekty, które znajdowały się w Olimpii, to: stadion z bieżnią, gimnazjon, buleuterion, pracownie rzeźbiarzy, łaźnie i inne.

W igrzyskach mogli uczestniczyć tylko mężczyźni; występowali oni nago (z wyjątkiem wyścigów rydwanów). W zawodach nie mogły uczestniczyć kobiety, zaś mężatki opuszczały Olimp na czas zawodów.

Igrzyska trwały początkowo tylko 5 dni, potem - w miarę dodawania konkurencji - przedłużano je. Wyznaczeni sędziowie doglądali przebieg konkurencji, a były to: biegi, zapasy, skoki, wyścigi konne, pentatlon, boks, pankration, wyścigi rydwanów, czy też wyścigi hoplitów.

Nagrodami dla zwycięzców w początkowym okresie były wieńce z gałązek oliwnych, później także pieniądze, co stanowiło pokusę do nieuczciwej walki i korupcji.

Igrzyska olimpijskie trwały do roku 394 roku n.e., kiedy to ze względu na pogański charakter zostały zniesione przez cesarza Teodozjusza I Wielkiego.


WSPÓŁCZESNE PODOBIENSTWA
wieńce jako nagroda te same dyscypliny sportowe
3 3 3
2009-11-26T19:18:36+01:00
RÓŻNICE :
-starozytne byly na smierc.
-starozytne byly tylko dla mezczyzny
-w starozytnych uczestnicy musieli byc nago
PODOBIEŃSTWA:
-dyscypliny
-widzowie
-za wygrana jest i byla nagroda w postaci medali czy laury.
:))
8 4 8
2009-11-26T19:20:09+01:00
Podobieństwa
- odbywają się co 4 lata
- jest skok w dal
- uczestniczą w nich ludzie z całego świata

różnice
- skok w dal teraz odbywa się bez ciężarków w ręku
- teraz uczestnicy nie biegają z tarczami
- niema sparingów takich jak dawniej czyli nie oblewają się smołom
16 4 16