Boki kwadratu zwiększono tak, że długość każdego z nich jest o 4cm większa od długości boków danego kwadratu. Pole otrzymanego kwadratu jest o 56cm"kwadratowe" większe od pola pierwszego kwadratu. Jaką długość ma bok pierwszego kwadratu ?
zdązyłem wywnioskowac:
x- dlugosc poczatkowa boku kwadratu
x+4 - dl. boku po zwiększeniu
x"kwadrat" - pole poczatkowe kwadratu
(x+4)"kwadrat" - pole zwiekszonego kwadratu
(x+4)"kwadrat" = x"kwadrat" +56
dalej mi smiesznie wychodzi ze nie ma "x" po zredukowaniu czekam na szybkie rozwiazanie ...z góry dzięki
dodam jeszcze ze z tyłu podrecznika wynik x = 5cm

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:24:51+01:00
(x+4)² = x² + 56
x² + 8x + 16 - x² = 56
8x = 40 / : 8
x = 5

analize masz dobrze
1 5 1
2009-11-26T19:29:25+01:00
Czyli tak: ja zrobiłem rysując sobie najpierw rysunek:


kwadrat a na około niego drugi kwadrat są 4 narożniki takie 2x2(mam nadzieje ze wiesz dlaczego) bo karzda linia wiekszego wystaje o 2 z dwuch stron

czyli 2x2=4 a 4x4=16 56-16=40

czyli masz 4 prostokąty które mają po 10cm^2

karzdy ma 2cm szerokości czyli 10 / 2 = 5

czyli bok krótszego =5cm

mam nadzieje że jakoś to napisałem ze zrozumieniem ale to pierwsze zadanie moje heh
1 5 1