Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:19:26+01:00
Próchnica zębów jest chorobą polegającą na niszczeniu szkliwa i zębiny przez bakterie, głównie paciorkowce. Sprzyjającym czynnikiem do powstawania próchnicy jest duża ilość cukru w pokarmach. W pozostałych na zębach resztkach pożywienia tworzą się bakterie, które to z kolei gromadzą się na powierzchni zębów tworząc osad. Wydzielane przez bakterie kwasy niszczą najpierw szkliwo, potem zębinę. Jeśli ubytek nadal nie jest leczony bakterie docierają do kości, co jest przyczyną bolesnego zapalenia. Substancją, która zmniejsza ryzyko próchnicy jest fluor (powszechna nazwa fluorku sodu), wzmacniający szkliwo zębów i chroniący przed kwasami wydzielanymi przez bakterie.
10 4 10
2009-11-26T19:19:23+01:00
:PPróchnica zębów jest chorobą polegającą na niszczeniu szkliwa i zębiny przez bakterie, głównie paciorkowce
12 3 12
2009-11-26T19:26:35+01:00
Próchnica powstaje przez dzialanie na powieszchnie zeba kwasow wytwarzanych przez bakterie (Streptococcus mutans,lactobacillus acidophilus) obecne w plytce nazebnej . Prochnica powstaje na skuek zaburzenia rownowagi pomiedzy generalizacja . :)
9 3 9