Podaj jaki kąt tworzą duża i mała wskazówka o godzinie:
a) 11:00
b) 10:00
c) 10:30
d) 6:00

Oblicz o jaki kąt obróci się wskazówka minutowa w ciągu:
- kwadransa
- 5 minut
- 40 minut

{ chciała bym całe obliczenia ;) }
pozdro 600 ;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:37:36+01:00
A) 11;00- 330 stopni
b) 10;00= 300 stopni
c) 10:30= 315 stopni
d) 6:00- 180 stopni

ponieważ gdy 360 stopni podzielimy na 12 godzin to jedna godzina będzie miała 30 stopni
- kwadrans- 7,5 stopni
5 minut- 2,5 stopni
40 minut- 20 stopni
2009-11-26T19:39:49+01:00
A)360(stopni)/12h=30 stopni
b)2*30stopni=60stopni
c)8*30stopni=240stopni
d)360/2=180stopni

3*30stopni=90stopni
30stopni
8*30stopni=240stopni