Odpowiedzi

2009-11-26T19:32:41+01:00
2,5= 2*5/2=5 czyli nie
3,6= 3*6/2=6

dla pierwszego boku>od 3
dla drugiego boku > od 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:39:57+01:00
E
e+3
długości przekątnych

[e * (e+3)] :2 > 5cm
[e² +3e] :2 >5cm / razy dwa
e² + 3e > 10cm

e²+2 * 1,5 * e + 1,5² - 1,5² > 10cm
(e+1,5)² > 12,25cm

e+1,5 > 3,5 lub e+1,5 > -3,5
e > 2 lub e>-4,5

Drugi wynik odrzucamy ponieważ w sensie matematycznym jest nie logiczny (bok nie może mieć długość na minusie)
zostaje wiec e >2

czyli
e = 2
e+3 = 5
czyli
pierwszy bok musi być większy niż 2
a drugi (logicznie) większy niż 5


ps. Rozwiązanie osoby powyżej jest błędne gdyż nawet jak podstawimy np. 2,5 i 5,5 to wyjdzie nam iź pole romu 6,875 czyli większe niż 5... A tamte obliczenia zakładają iż ww. liczby nie mogą wystepować