W czterech naczyniach A , B ,C ,D znajdują się gazy : tlen , wodór , dwutlenek węgla i azot . Na podstawie podanych informacji ustal , w którym naczyniu znajduje się dany gaz :
- gaz w naczyniach B i C reagują z magnezem,
-znajdujące sie w naczyniach A i C gazy reagują ze sobą dając wodę,
- gaz z naczynia D nie podtrzymuje palenia.



zad2.
W jaki sposób można wykryc parę wodną w powietrzu ?

2

Odpowiedzi

2009-11-26T19:38:50+01:00
1.
A - tlen
B - azot
C - wodór
D - dwutlenek węgla

2.
Włóż łyżkę do zamrażalnika lodówki na około 10 min. Następnie wyjmij i dokładnie obejrzyj powierzchnię.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:40:27+01:00
C-tlen, A-wodór, B-azot, D-dwutlenek węgla

przystaw lusterko do ust-skropli się na nim para wodna
1 5 1