Proszę rozwiążcie mi to zadanie pilne!

Znajdź i wyjaśnij poetyckie wyrazy w podanym niżej wierszu.

Nad polami, nad lasami
brama jasna i wysoka,
jakby milion dzikich pawi
w łuk się splotło pod obłokiem.
Zobacz, popatrz, ile barw
połączonych w pełnym słońcu
i malutki złoty staw,
w którym się kolory plączą...

Z góry dziękuję ;)

2

Odpowiedzi

2009-11-26T19:39:44+01:00
Napewno epitety- jasna, wysoka, malutki, złoty (tzw. przydawka, określa rzeczownik)

"brama jasna i wysoka jakby milion....pawi"- porównanie

Wiersz biały- brak rymów

Nie widzę nic więcej. Czy to cały wiersz?
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:42:19+01:00
Brama jasna i wysoka - epitet. ( bo okresla się jaka brama, na tym polega epitet, że określamy przymiotnikiem jakąś rzecz)
... jakby milion dzikich pawi - porównanie. (porównujemy do czegoś)
w łuk się splotło pod obłokiem - metafora. (orzywienie jakiejś rzeczy np. w łuk sie splotło, (przeciez się nie splata))
pełnym słońcu - epitet.
malutki złoty staw - epitet.
w którym się kolory plączą... - metafora.