Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:45:54+01:00
Temat: jak mikolaj powstal świetym mikolajem

Pewnego grudniowego choć słonecznego dnia kiedy chłopcy bawili się na dworze wyszedł do nich Mikołaj.
-Cześć chłopaki, jak leci?-zawołal
- O! Miki! Cześć, dobrze że przyszedłeś. Mamy bardzo ważną sprawę-zawołał Henio- przywódca.
- No to co to za ważna sprawa?
-Słuchaj, myśleliśmy żeby zorganizować akcję pt. Gwiazdka dla bezdomnych dzieci. tzn. bedziemy zbierać jakieś nasze stare nikomu niepotrzebne zabawki i wrzucać je do wora który będzie stał na głównym placu. Co ty na to??
-Sądzę że jest to świetny pomysł! Zacznijmy od zaraz!!!
I rozeszli się do domów aby pozbierać stare zabawki. Mikołaj wziął nie tylko stare zabawki, ale także takie z którymi trudno było mu się rozstać, ponieważ stwierdził, że innym bardziej się przydadzą. Miki był bardzo dumny z tego, że dał najwięcej zabawek. Ponieważ zspodobało mu się to bardzo postanowił zawsze juz dawać prezenty dzieciom.
KONIEC:)

Mam nadzieję, że pomogłam :)
2 5 2
2009-11-26T19:46:58+01:00
Święty Mikołaj, biskup Miry, ze względu na przypisywane mu legendą uczynki (m.in. cały majątek rozdał biednym), został pierwowzorem postaci rozdającej prezenty dzieciom. Przedstawiany jako starzec z okazałą brodą, często w infule i pastorałem, z workiem prezentów i pękiem rózeg w ręce, 6 grudnia (w rocznicę śmierci świętego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty (zwykle słodycze) a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgę.
1 1 1