Odpowiedzi

2009-11-26T19:46:40+01:00
A=10
b=12
h₁=?
h₂=6

P=a*h₁=b*h₂
10*h=12*6
h=7,2
2009-11-26T19:49:32+01:00
7,2cm ponieważ 12cm×6cm=72cm² 10cm×nieznana wysokość=72cm² więc 72cm÷10cm=7,2cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:49:11+01:00
A - krótszy bok równoległoboku
b - dłuższy bok równoległoboku

h - krótsza wysokość (rzucona na dłuższy bok)
H - dłuższa wysokość (rzucona na bok krótszy)

Pole = a * H = b * h

Podstawiamy dane z zadania:

12 cm * 6 cm = 10 cm * H
72 cm2 = 10 cm * H

H = 7,2 cm

Pozdro))