Odpowiedzi

2009-11-26T19:47:52+01:00
Jak masz 0.25 to bendzie 1/4 poniewaz 1 dzielisz na 4 części i wychodzi 1/4 a gdy masz 0.50 lub 0.5 ale to to samo to bendzie 2/4 albo poprostu poskruceniu 1/2 czyli polowa a 1/4 to polowa polowy
2009-11-26T19:48:30+01:00
0,25 to 25/100 = 1/4 po skróceniu
3/4 rozszerzasz do części setnych czyli 75/100 = 0,75
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T19:51:23+01:00
Patrz :
0,25 = 25/100= po skróceniu 1/4
np.0,32 = 32/100= możesz skracać np. 8/25
np.0,50 = 50/100= skrócisz przez 50 to bd 1/2 :)

3/4= to jest 0,75
bo popatrz musisz podzielić licznik przez mianownik albo znaleść liczbe taką jak 10,100, 1000, i podzielić ją przez mianownik ułamka i pomnożyć przez licznik :)O
np. 3/4 to bd szukasz liczby (10,100,1000) która sie podzieli przez 4 to bd 100 i dzielsz 100 na 4 (mianownik) i mnożysz przez licznik( to bd w tym porzypadku 3)

:)