Jeśli na ciało działają siły o jednakowych kierunkach i przeciwnych zwrotach, to wypadkowa ma wartość równą różnicy wartości sił, a zwrot zgodny ze zwrotem siły o większej wartości.
Na spadochroniarza wraz z ekwipunkiem działa siła ciężkości o wartości 1300N i siła oporu powietrza o wartości 900N. Oblicz:
a)wartość siły wypadkowej
b)wartość przyspieszenia, z którym spada spadochroniarz.

2

Odpowiedzi

2009-11-26T20:02:19+01:00
A) 1300-900=400N

b) z przyspieszeniem ziemskim = 9,81m/s2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T20:03:58+01:00
F- siła ciężkości = mg
a
1300 N - 900 N = 400 N - siła skierowana pionowo do ziemi
b
g - przyspieszenie grawitacyjne = 9,81 m/s²