Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-26T20:11:32+01:00
Znaczenie Ujemne:

- Grzyby z rodzaju Malassezia mogą stanowić składnik normalnej komensalnej flory skóry, a także mogą być przyczyną wielu chorób skórnych.
- wywołują pleśń

Znaczenie dodatnie:
- Mozna je jeść (niektóre)
- Z grzybów są rożnego typu lekarstwa
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T20:17:13+01:00
Pozytywne:

- Grzyby stanowią ważne ogniwo reducentów. Rozkładają substancje organiczne, tworzą próchnicę, rozkładają drewno,
- Grzyby wykorzystuje się do produkcji antybiotyków, np. penicyliny, a także witamin,
- Żyjąc w symbiozie z glonami, tworzą porosty, które są organizmami pionierskimi (rozkruszają skały, tworząc podłoże dla roślin),
- Drożdże służą w przemyśle gorzelniczym, piekarniczym i mleczarskim przy produkcji serów i kefirów,
- Służą też do otrzymywaniu kwasu szczawiowego i cytrynowego (kropidlak),
- Grzyby są ciężkostrawne, ponieważ zawierają chitynę, ale nadają smak i zapach jedzeniu,
- Są wykorzystywane do walki biologicznej ze szkodnikami.

Negatywne:

- Wywołują choroby ludzi i zwierząt (grzybicę, zatrucia) oraz choroby roślin (zgnilizna bulw ziemniaczanych, zaraza ziemniaczana),
- Powodują psucie się produktów spożywczych,
- Jako pasożyty roślin uprawnych znacznie obniżają plony.

12 3 12