Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T20:11:55+01:00
Następstwa ruchu obiegowego:

- zmiany oświetlenia Ziemi w ciągu roku;
- długość trwania dnia i nocy;
- wysokość słońca nad horyzontem;
- różnice nagrzewania się poszczególnych obszarów Ziemi w ciągu roku (im zwiększa się szerokość geograficzna, tym bardziej zmniejsza się nagrzanie tego terenu w ciągu roku);
- podzielenie Ziemi na strefy oświetlenia (międzyzwrotnikowa, umiarkowana i okołobiegunowa {polarna});
- występowanie pór roku (na półkuli południowej PD astronomiczne pory roku opóźnione są do tych z półkuli północnej PN o pół roku);
- utworzenie kalendarza (podział na miesiące)
2 5 2
2009-11-26T20:13:31+01:00
1. występowanie astronomicznych pór roku
2. Zmiany długości dnia i nocy
3. Wstępowanie dni i nocy polarnych
4. zmiany miejsca wschodu i zachodu słońca nad widnokręgiem.
2 3 2