Zad 1. a)Jaką drogę przejedzie samochód jadący ze średnią prędkością 55km/h w ciągu 3 h?
b)Z jaką prędkością jechał rowerzysta , który drogę 28km przejechał w ciągu 2h ?
c) Ile czasu musi zużyć piechur na przejście 18km, jeżeli jego predkosc jest równa 6km/h?

zad.2
Z dwóch miast odległych o 140 km wyjechali jednoczesnie na spotkanie dwaj rowerzysci , z których jeden jechał 15km/h , a drugi 20km/h.
po ilu godzinach sie spotkali? Ile km przebył każdy z rowerzystów?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T20:24:13+01:00
1
a) 3 x 55 = 165 km
b)28 : 2 = 14 km/h
c)18 : 3 = 6 h

tylko pierwsze :D
1 5 1
2009-11-26T20:25:58+01:00
1.
a) samochod jedzie z predkoscia 55km/h - w ciagu godziny przejedzie wiec 55 km. latwe do policzenia, ze w ciagu trzech godzin, przejedzie 3x55km = 165

b) przejechal 28 km. w ciagu 2h. Tak wiec, w ciagu jednej godziny przejechał 14 km. Predkosc wyrazamy w ilosci przejechanych km w ciagu godziny: tak wiec 14 km/h.

c) ma przejsc 18 km. w ciagu godziny przejdzie 6 km. 18km : 6km = 3. czyli czas przejscia 18km to 3 godziny.

2.
rowerzysta I:
v=15km/h
v=s/t ; t=s/v
s=x
t

t=x/15

rowerzysta II:
s=140km - x
v=20 km/h
t

t=(140-x)/20

_______________________________________
teraz układ rownan:
t=(140-x)/20
t=x/15

x/15 = (140-x)/20

x to droga jaka przejechal pierwszy rowerzysta. 140-x to droga jaka przejechal drugi z nich.

potem postawic tego x do wzoru t=x/15 i obliczyc czas przejazdu kazdego z rowerzystow
2009-11-26T20:29:20+01:00
Zad1.
* ten znak znaczy mnozenie
a)55km/h *3/h= 165km
b) 28km: 2h = 14km/h
c)18km:6km/h=3h

zad2.
140km:15km/h= 9,5h
140km:20km/h=7h


1 1 1