W gospodarwstwie w 5 skrzyniach o jednakowej pojemnosci znajdowało sie 255 kg ziemniaków. Ziemniaki z 3 skrzyń rozsypano do 12 worków tak, że w każdym z nich była taka sama ilość. Oblicz ile kg ziemniaków znajdowało się w każdym worku. Zapisz obliczenia , wyniki podaj z dokładnością do 1 kg.

Z góry dzięki pilne

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T20:27:03+01:00
255/5=51

51*3=153

153/12=12,75=13kg
2009-11-26T20:30:50+01:00
5:255=51
51kg - 51kg - skrzynka ziemniaków
3*51=153kg
153kg trzy skrzynie ziemniaków
153kg:12=12,37kg

w każdym worku było 12,37kg ziemniaków