Odpowiedzi

2009-11-26T21:57:12+01:00
∆E=m*cw*∆t
m=2kg
tp=20(stopni)
tk=100(stopni)
∆t=100-20=80(stopni)
cw=4190J/kgK
∆E=2kg*4190J/kgK*80(stopni) "kelwiny z celsiuszami się skracają oraz kg z kilogramami i zostają Dżule"
∆E=670400J
1000J=1KJ(kiloDżul)
∆E=670400J=670,4KJ
odp: Zużyto 670400J (670,4KJ) energi na ogrzanie 2kg wody
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T22:00:19+01:00
Chciałbym powiedzieć tylko, że kolega wyżej zapomniał o zamianie celsjuszów na kelwiny ; >
q=m*cp*(t2-t1)
t2=100stopni
T1=20 stopni
t2-21=80stopni celsjusza --> musimy je zamienić na kelwiny
0=273K
80stopni celsjusza= 353K
m=2kg
cp=4200j/k*K
mamy wszystkie dane więc nic prostrzego jak podstawić
q= 2kg * 4200J/kg*353K
(po skróceniu i wyliczeniu)
q=2965200J --> energia którą zużyto na ogrzanie wody to tep. wrzenia.
q=mR - energia wydzielona podczas parowania
R- stała gazowa
q=2kg*R
R w przybliżeniu 8,31
q=2*8,31
q=16,62J -_> energia potrzebna do wyparowania