Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T20:41:37+01:00
STYL DORYCKI
-nie mialy bazy
-mało ozdabiane
-trzon kolumny zwężał się ku górze

STYL JOŃSKI
- bogate zdobienia
-baza oparta na plincie
-trzon kolumny ozdobiony 24 kanelurami

STYL KORYNCKI
-bardziej ozdobna głowica
-smukłe
-smuklejsze proporcje
1 5 1
2009-11-26T20:42:18+01:00
Dorycki-surowość
-prostota
-kolumny bez bazy z głęboko żłobkowanym
-prosta płyta głowic
joński
-kolumna z bazą o tępym żłobieniu
-głowice w kształcie zwojów
-fryz ciągły
koryncki
-bogactwo ornamentów
-głowica uformowana