Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T21:13:42+01:00
1. Biblia mówi, że ludzie zbudowali wieżę Babel, żebyśmy nie rozeszli się po świecie.
O. Tokarczuk mówi, że wybudowaliśmy wieżę po to, abyśmy stali się jednym narodem i nie dali się rozproszyć Bogu"

2. Biblia mówi, że użyto cegły i smoły.
O. Tokarczuk mówi, że użyto kamieni i smoły.

3. Biblia mówi, że dało im to jedynie pomieszanie mowy, aby nie mogli się nawzajem zrozumieć.
O. Tokarczuk mówi, że dało im to pomieszanie mowy i to, że wszyscy zamknęli się w sobie i sali się swoimi wrogami.

4. Biblia mówi, że nie dało im to nic dobrego, gdyż Jahwe stwierdził, że w przyszłości będą mogli zrobić wszystko.
O. Tokarczuk mówi, że nie dało im to nic dobrego, jedynie pomieszanie mowy, gdyż Bóg obawiał się ludzi i myślał, że jeżeli teraz tyle umieją to w przyszłości prawdopodobnie będą umieli zrobić wszystko.

5. Bóg pomieszał ludziom języki, ponieważ obawiał się ich i tego, co przyniesie przyszłość, jeżeli ludzie dalej będą posługiwać się jednym językiem.

6. Ponieważ Babel znaczy pomieszał, czyli to samo, co Bóg zrobił z językami ludzi, którzy wznosili wierzę.

7. Pisarka przedstawia Boga jako wielkiego węża. Środkiem artystycznym , jakiego tutaj użyła było uosobienie.

8. Według Olgi Tokarczuk każdy z ludzi zamknął się w sobie, a wszyscy zwrócili się przeciwko sobie.
4 4 4
2009-11-26T21:47:07+01:00
1. Biblia:<<W te sposób uczynimy sobie znak, abysmy się nie rozproszyli po całej ziemi>>

2.Biblia:<<a gdy juz mieli cegłe zamiast kamieni i słomę zamiast zaprawy murarskiej>>

3.Biblia: aby sie mnie rozpustoszyli

4.Biblia: <<w przyszłości nic juz nie bedzie dla nich mozliwe, cokolwiek zamierzają uczynić>>

5.Biblia:<<mieszajmy ludziom języki, aby jeden nie rozuumiał drugiego>>

6.Biblia:<<dlatego to nazwano je Babel to bowiem Pan pomieszał mowę mieszkańców całej ziemi>>

7.Biblia:(na to nie potrafię udzielić odpowiedzi;()

8.Biblia:<<dopuki nie zostana jednym ludem mówiącym jedzym językiem,będą mogli robić wszyctko, cokolwiek przyjdzie im do głowy>>
<<wtedy zwrócą sie przeciwko sobie, a mnie dadzą spokój>>
____________________________________________________________
1. Biblia mówi, że ludzie zbudowali wieżę Babel, żebyśmy nie rozeszli się po świecie.
O. Tokarczuk mówi, że wybudowaliśmy wieżę po to, abyśmy stali się jednym narodem i nie dali się rozproszyć Bogu"

2. Biblia mówi, że użyto cegły i smoły.
O. Tokarczuk mówi, że użyto kamieni i smoły.

3. Biblia mówi, że dało im to jedynie pomieszanie mowy, aby nie mogli się nawzajem zrozumieć.
O. Tokarczuk mówi, że dało im to pomieszanie mowy i to, że wszyscy zamknęli się w sobie i sali się swoimi wrogami.

4. Biblia mówi, że nie dało im to nic dobrego, gdyż Jahwe stwierdził, że w przyszłości będą mogli zrobić wszystko.
O. Tokarczuk mówi, że nie dało im to nic dobrego, jedynie pomieszanie mowy, gdyż Bóg obawiał się ludzi i myślał, że jeżeli teraz tyle umieją to w przyszłości prawdopodobnie będą umieli zrobić wszystko.

5. Bóg pomieszał ludziom języki, ponieważ obawiał się ich i tego, co przyniesie przyszłość, jeżeli ludzie dalej będą posługiwać się jednym językiem.

6. Ponieważ Babel znaczy pomieszał, czyli to samo, co Bóg zrobił z językami ludzi, którzy wznosili wierzę.

7. Pisarka przedstawia Boga jako wielkiego węża. Środkiem artystycznym , jakiego tutaj użyła było uosobienie.

8. Według Olgi Tokarczuk każdy z ludzi zamknął się w sobie, a wszyscy zwrócili się przeciwko sobie.
Wybierz sobie jak ci pasuje
Mam nadzieje że pomogłam..:) pozdrawiam.;)

2 5 2