Odpowiedzi

2009-11-26T20:42:17+01:00
Metan jest gazem lżejszym od powietrza więc po wydobyciu się stanowi duże zagrożenie życia. W połączeniu np. z ogniem, nawet tym najmniejszym, powoduje wybuch.
8 3 8
2009-11-26T20:43:04+01:00
Metan jest niebezpieczną substancją dla zdrowia człowieka, ponieważ jest to łatwopalny gaz, który w połączeniu z tlenem lub powietrzem tworzy mieszaninę wybuchową.
9 5 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T20:46:49+01:00
-Metan połączony z powietrzem tworzy mieszaninę wybuchową. Takie wybuchy możemy często obserwować w kopalniach.,
-jest gazem trującym dlatego dodaje się do nigo substancje o intensywnym zapachu aby można go było łatwo wyczuć
Metan znajduje się w piecyku gazowym np. w kuchence. Należy zatem systematycznie kontrolować sczelność przewodów gazowych w domu, gdyż zdażją się wybuchy.
15 4 15