Zad1
W deltoidzie o obwodzie 48 cm jeden z boków ma długośc 16 cm. Oblicz długości pozostałych boków.

Zad2
W deltoidzie o polu 24cm kwadratowe jedna z przekatnych ma długośc 8cm. Jaka jest długosc drugiej przekatnej tego deltoidu.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T20:55:52+01:00
1.w deltoidzie sa 4 boki, po 2 rowne sobie

czyli mamy
2a+2b=48
a=16
32+2b=48
2b=48-32
2b=16
b=8

mamy 2 boki po 8 cm i 2 po 16 cm

2.P = d1 x d2 : 2
P = 24 cm²
d1 = 8cm
24cm x 2 = 48cm
48cm : 8 = 6
d2 = 6cm
Spr. 6cm x 8cm : 2 = 48cm : 2 = 24cm²


2009-11-26T20:58:48+01:00
1.1bok = 16cm
2bok = 16cm
3 i 4 bok ( 48-32= 16 16:2 = 8)
3i 4 bok ma 8cm

2. P = ½ pq
24 : 8 = 3
3*2 = 6 --- 2 przekątna
2009-11-26T21:01:11+01:00
Zad.1 48cm-2 x 16cm : 2=8cm
zad.2
P=d₁ x d₂ : 2
24cm²=8cm x d₂ :2
24cm²=4cm x d₂
d₂=24cm²: 4
d₂=6cm
licze na naj ;)