Zad.1
Przerwa trwa 20 min. Jaki to procent godziny?
Zad.2
Znajdź liczbę, której 3% wynosi 27.
Zad.3
Telewizor przeceniono z 600zł na 420zł. Ile procent wynosi obniżka?
Zad.4.
W śmietanie jest 30% tłuszczu. Ile gramów tłuszczu jest w 400g tej śmietany?
Zad.5.
Salami po obniżce 12% kosztuje 7.48zł. Jaka była cena salami przed obniżką?
Zad.6.
W sklepie było 50kg ziemniaków. Jednego dnia sprzedano 20% całego zapasu, następnego 50% pozostałych. Jaki procent wszystkich ziemniaków stanowią ziemniaki jeszcze niesprzedane?

2

Odpowiedzi

2009-11-26T20:51:23+01:00
Ad1. 20/60= 1/3 = 66,6%
ad2. 900
ad3. 42%
ad4. 120g
ad5. 8,50zł
ad6. 40%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T20:53:02+01:00
1. 20 min- 1/3 godziny
2.
3%=27
100%-x x= 100*27:3 x=900

3.
100%=600
x%= 420 x= 100*420: 600 x=70 100-70=30
obniżka wyniosła 30%
4.
100=30%
400=x% x= 400*30:100 x=120

5.
72%= 7.48
100%= x x= 7.48*100:72 x=10

6.
50kg=100%
x=20% x=20*50:100 x= 10 kg

40kg=100%
x=50% x= 50*40:100 x=20 kg

50kg=100%
30kg=x% x= 100*30:50 x= 60 %