Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T20:48:11+01:00
Ponieważ chronią cały organizm przed infekcjami.
2009-11-26T20:51:01+01:00
Węzły chłonne chronią cały organizm przed infekcjami.
2009-11-26T21:10:16+01:00
Nie zakładaj dwóch takich samych wątków, bo narobisz spamu..

Największe z nich to węzły: podżuchwowe, przyuszne, pachowe, pachwinowe. Grupują się w większe skupienia, w pewnych okolicznościach. Budową przypominają gęstą siatkę. Dzięki tej właściwości oraz zdolności żernej (fagocytozie) znajdujących się w węzłach monocytów, oczyszczają limfę z drobnoustrojów i ich toksyn.

Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, że w ustroju człowieka znajduje się aż 600 węzłów chłonnych i stanowią one integralną część układu odpornościowego.

http://www.poradnikmedyczny.pl/mod/archiwum/5261_w%C4%99z%C5%82y_ch%C5%82onne_rola.html
Tu jest wszystko ;)