Odpowiedzi

2009-11-26T20:50:21+01:00
Bo węzły chłonne stanowią bardzo ważny układa krwionośny w naszym organizmie dlatego są porozpraszane po całym organizmie.
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T21:07:18+01:00
Największe z nich to węzły: podżuchwowe, przyuszne, pachowe, pachwinowe. Grupują się w większe skupienia, w pewnych okolicznościach. Budową przypominają gęstą siatkę. Dzięki tej właściwości oraz zdolności żernej (fagocytozie) znajdujących się w węzłach monocytów, oczyszczają limfę z drobnoustrojów i ich toksyn.

Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, że w ustroju człowieka znajduje się aż 600 węzłów chłonnych i stanowią one integralną część układu odpornościowego.

http://www.poradnikmedyczny.pl/mod/archiwum/5261_w%C4%99z%C5%82y_ch%C5%82onne_rola.html
Tu jest wszystko ;)
1 2 1