Gospodyni przygotowała dla gośći 4 litry soku marchwiowego i przelała go do dzbanka o kształcie walca o promieniu 10 cm i wysokośći 40 cm. Jaka część dzbanka została wypełniona sokiem. Zapisz obliczenia, do obliczeń przyjmij π≈ 3.

Prosze o dokładne wszystkie rozwiązania dziekuje z góry

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T20:52:01+01:00
P=πr²=π1dm²≈3*1dm²=3dm²
3dm²*4dm=12dm³
1dm₃=1litr
4l=4dm³
4/12=1/3

Odp. Została wypełniona 1/3 część dzbanka
2009-11-26T20:52:56+01:00
L = π r 2
r=10
l=π10 (do wkawdaru) (2)
l=100π
l=300
l=3lzostałó zapełnione 3/4 dzbanka