1. . 5 z 11 monet są fałszywe. Masa monety fałszywej jest 1 gram większa lub mniejsza od masy monety prawdziwej. Czy podczas jednego ważenia, używając 2 ramiennej wagi i odważników mógłbyś stwierdzić czy ta moneta jest prawdziwa lub fałszywa?

2. Pewnego dnia Feliks napisał następujące działanie na tablicy: 101-102=1. Znajdź różne możliwości sprawienia, aby to równanie było prawdziwe poprzez zmienianie położenia jednego znaku (cyfry). Na przykład 1001-12=1, jednakże to równanie nie jest prawdziwe. Linie w znaku równości „=” można uważać jako 2 osobne znaki.

3. Pomiędzy jakimi ograniczeniami wartość poniższego działania zmienia się jeśli użyjesz nawiasów w każdy możliwy sposób? 1:2:3:4:5:6:7:8:9

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T21:17:43+01:00
1. Jeżeli położę na jednej szali odważnik (1 gram) i monetę, a na drugiej inną monetę i się zrównoważą to jedna z nich jest fałszywa. Przepraszam, ale nie mam innego pomysłu.
2. 101=102-1, 101102≠1 (znak różnicy dałem do równa się i zamieniło mi się w różne od) i wiele kombinacji z różne od...
3. Jeżeli np. pogrupujesz (1:2):(3:4) itd. da inny wynik, kombinacji może być wiele.
2009-11-26T21:50:23+01:00
1.
Naprawdę nie wiem jak na coś wpadnę to napiszę

2.
101=102-1

3.
1:(2:3:4:5:6:7:8:9) = 90720 <-maksymalny wynik
1:2:3:4:5:6:7:8:9 = 0.00000275573192 <-minimalny wynik

ciekawe - > 0.00000275573192*90720=0,25