Rozwiąż:
1. ma spiralnie zwinięte chloroplasty
2. brunatny glon używany w celach kulinarnych
3. glony występujące najbliżej dna morskiego
4. otacza je pancerzyk, są składnikiem planktonu
5. słabo zróżnicowane, wielokomórkowe ciało glonów
6. glony zaliczane do roślin.

i czy ma ktoś ćw4 na str. 29 Bilogia-ćwiczenia "Puls życia" dla 1 klasy gimnazjum

Proszę o pomoc

3

Odpowiedzi

2009-11-26T21:12:05+01:00
Http://zadane.pl/zadanie/49160
:)
1 1 1
2009-11-26T21:12:41+01:00
Na stronie 29 nie ma takiego zadania :)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T21:19:38+01:00
1. Skrętnica
2. Listownica
3. Krasnorosty
4. Bruzdnice
5. Plecha
6. Zielenice
Zad. 4/26
a) okrzemki, bruzdnice, sinice
b) Zakwit glonów to masowe pojawianie się ich na powierzchni wody. Sprzyjają im : duże nasłonecznienie, stojąca woda, wysoka temperatura
c)Wiosną , gdy jest więcej słońca woda się ociepla, znajduje się w niej dużo biogenów , wtedy też rozpoczyna sie zakwit okrzemki , latem kiedy temperatura wzrasta i substancje odżywcze wyczerpują się pojawiają się sinice . Lecz kiedy jest pora jesienna to znów się pojawiają okrzemki ale innego gatunku . Zimą liczebność fitoplanktonu jest bardzo niska.
xdd