Cene jednej sukienki podwyższono o 20% a następnie obniżono o 30% i obecnie koszutje ona 252 zł . Cenę drugiej sukienki podwyższono o 15 % a następnie obniżono o 20% i obecnie kosztuje ona 276 zł. która z sukienek była droższa przed zamianami cenowymi i o ile??

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T21:25:57+01:00
1 sukienka
x - cena początkowa
0,7 * 1,2x=252zł
0,84x=252zł |: 0,84
x=300zł

2 sukienka
x - cena początkowa
0,8 * 1,15x=276zł
0,92x = 276zł |:o.92
x= 300

Sukienki kosztowały tyle samo.
11 5 11
2009-11-26T21:35:38+01:00
X- cena pierwszej sukienki
x=100%
podwyżka
x+20%= 120%x= 1,2 x
obniżka
30%(1,2x)=0,3(1,2x)=0,8x
0,8x= 252zł
252/4= 63zł = 0,2x
0,8x+0,2x= x
x= 252zł+63zł=315zł

y - cena drugiej sukienki
y+15%y=1,15y
analogicznie jak powyżej
1,15y-20%(1,15y)=0,92y
0,92y = 276zł
276zł/92 = 3zł
0,1y=3zł
y= 276zł+24zł=300zł
3 3 3
2009-11-26T21:40:14+01:00
Dane
cena pierwszej sukienki po obnizce 252
cena drugiej sukienki po obnizce 276


sukienka 1
100%=252
1%=2,52
30%*2,52 + 252= 75,6*252
327,6
1%=3,72
327,6 - 74,4=253,2
cena 1 sukienki przed obnizkami a druga czesc zrobie jutro ok
1 5 1