1.oblicz zawartośc procentową żelaza w mieszaninie otrzymanej po zmieszaniu 8g żelaza z 12g siarki
2.ułoż słowny zapis reakcji tlenku ołowiu z węglem. Wskaż reakcję utleniania i redukcji oraz utleniacz i reduktor
3. ile niklu i ile miedzi potrzeba do otrzymania 400g stopu zawierającego 70% niklu i 30% miedzi

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T21:33:14+01:00
A)20g-100%
8g-x%
x=40%
b)tlenek ołowiu+węgiel-->tlenek węgla+ołów
utlenianie... węgiel-ołów
redukcja... ołów-węgiel
utleniacz... węgiel
reduktor... ołów
c)400*70%=280g
  • Użytkownik Zadane
2009-11-26T21:35:35+01:00
1.oblicz zawartośc procentową żelaza w mieszaninie otrzymanej po zmieszaniu 8g żelaza z 12g siarki

20g - 100%
8g - x
x=40%
2.ułoż słowny zapis reakcji tlenku ołowiu z węglem. Wskaż reakcję utleniania i redukcji oraz utleniacz i reduktor
tlenek olowiu + węgiel -> tlenek węgla + olow
Pb - utleniacz
C - redukktor
utlenienie z węgla do tklenku węgla
redukcja z tlenku olowiu do olowiu
3. 3. ile niklu i ile miedzi potrzeba do otrzymania 400g stopu zawierającego 70% niklu i 30% miedzi
400g - 100%
x - 70%
x=280 g niklu
400 - 280g = 120 g
Odp 280 g niklu i 120 g miedzi