Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T22:06:39+01:00
CH2 = C (CH3) - CH3 2 - metylopropen

Odwadnianym alkoholem był więc:

CH3 - C (CH3) (OH) - CH3 → CH2 = C (CH3) - CH3

(nad strzałką napisz sobie Al2O3)

Nazwa alkoholu:

2 - metylopropan - 2 - ol

Pozdro))
2 5 2
2009-11-26T22:12:40+01:00
W reakcji odwadniania alkoholi otrzymujemy związki nienasycone czyli chyba powinno być 2-metylopropen.
Równanie reakcji w załączniku.
1 5 1