Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T21:47:32+01:00
A)

CH3 - CH2 - CH2 - CH2 - CH2(OH)

alkohol I rzędowy: pentan - 1 - ol

CH3 - CH(OH) - CH2 - CH2 - CH3

alkohol II rzędowy: pentan - 2 - ol

CH3 - CH2 - CH(OH) - CH2 - CH3

alkohol II rzędowy: pentan - 3 - ol

CH3 - C(CH3)(OH) - CH2 - CH3

alkohol III rzędowy: 2 - metylobutan - 2 - ol

Pozdro))





1 5 1
2009-11-26T21:53:20+01:00
5 atomów węgla ma pentanol.

a) CH₃-CH₂-CH₂-CH₂-CH₂-OH PENTAN-1-OL


b) CH₃-CH-CH₂-CH₂-CH₃ PENTAN-2-OL
.........|
.........OH

oraz:
CH₃-CH₂-CH-CH₂-CH₃ PENTAN-3-OL
...........|
...........OH

c)

.....CH₃
.....|
CH₃-C-CH₂-CH₃ 2-metylobutan-2-ol
.....|
.....OH
3 2 3